Ahad, 27 Januari 2013

Nantikan Kemunculan Kelas Cabin di SKPM


Sekolah telah menerima peruntukan 2 buah kelas cabin yang terletak bersebelahan kantin sekolah dan makmal komputer SK Padang Midin 
Cabin Sekolah sedang dalam proses pemasangan. Cabin yang dimaksudkan bukanlah seperti cabin kontena yang selalu dilihat dikawasan projek pembangunan.Cabin sekolah yang bersifat pasang-siap ini akan dijangka siap tidak lama lagi.
Proses pemasangan cabin ini telah dilakukan pada akhir tahun 2012. Reka-bentuk cabin ini dapat dilihat seperti sebuah bangunan biasa tetapi ianya berbeza dari segi pemasangan serta bahan yang digunakan.
Proses pemasangan cabin ini dilakukan dengan memasang tapak serta rangka lantai terlebih dahulu kemudian diikuti bahagian dinding dan seterusnya. Keunikan cabin ini nyata dapat dilihat kerana pemasangan serta plan reka-bentuknya berbentuk seperti puzzle.
Pihak sekolah merasa bangga serta berterima-kasih atas pertimbangan pihak bertanggungjawab yang telah memilih sekolah ini sebagai antara penerima Cabin yang sungguh unik seperti ini. Pihak pengurusan sekolah juga berharap agar, kedatangan 'kelas' baru sekolah ini dapat mengurangkan masalah kekurangan penempatan bagi proses PnP serta dapat memberi keselesaan serta persekitaran baru bagi proses pembelajaran khususnya para murid SK Padang Midin.


Contoh kelas cabin yang sedang dibina:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular